Skäggiga damens hämnd..

För ett par veckor sedan deklarerade sambon sitt deltagande i en pågående tävling på jobbet. Vinnare skulle utses efter X antal veckor och koras  "Mannen med den ojämnaste skäggväxten".

Jag ifrågasatte inte denna idrottsgren av rang förrän Don Johnsons tredagars började förvandlas till ett slutspelsskägg a la farmarligan och fredagsmyset började kännas riktigt stickigt. Detta liknade ju faktiskt ingenting!!  (som Larsa skulle säga..)


Istället för att ställa krav på ett rent walk over så frågade jag lite fint om hans motståndare hade sambos eller fruar. För i jesse namn så måste väl någon kunna få stopp på dessa vansinnigheter? Det är väl säkert ok att under sommarveckorna snava runt i skägget på kontoret och svara i telefon, men för den som måste sitta mittemot vid middagsbordet och syna dessa tussar, (och i tysthet fundera om dessa någonsin kommer att växa ihop till skägg), är det väl inte riktigt lika roligt?



Nåväl, när inte detta då köptes, så kontrade jag med min egen utmaning:
Så länge DU inte rakar sig så gör inte JAG det heller, ..överhuvudtaget...  ;)


Kvinnlig list brukar vanligtvis tillintetgöra de flesta manliga upptåg och "bra-idéer" och efter en bildlig beskrivning med mycket inlevelse över hur man faktiskt både skulle kunna fläta, göra dreads eller varför inte dekorera med beads, löshår och bling blings, så var tävlingen över och allt gick tillbaka till en välrakad vardag.


Tänk så mysigt det kan va...   =)




Dra inte på er svamp där ute.... efter regn kommer sol..  (har jag hört..)


<3


 

 













































 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0