Fas 1 Förkylning och Shoppingens Mecka...

Känner en Fas 1 förkylning börjar att krypa på. Ont i halsen och snuva... jaha, så var det dags igen då alltså..


Blåste förbi Birsta i veckan för att slanta in en ljusstake jag kraschat. Parkeringen på området är som alltid fullsatt, oavsett säsong, veckodag eller väder. Hur hinner, orkar folk shoppa oavbrutet? Har de inga jobb på dagarna?


 
En kollega tillbringade åter igen sommarens semester på GKs i Ullared. För mig är det obegripligt hur man kan vilja kasta bort semestern med att köa för att shoppa värmeljus och andra billiga bra att ha pryttlar, men jag hör titt som tätt folk som väljer detta.
 
Jag tycker inte om trängsel och hatar att köa. När vi är ute och åker så blir det sällan shopping. Harrods i London har naturligtvis fått sig ett besök, likaså ett par av de lyxiga butikerna längs Champs-Elysées och någon boutique i Rom, men det var mest för att insupa atmosfären och se de häftiga byggnaderna innifrån.
 
Nej, efter att ha sprungit förbi TVn under nåt program om GKs, sett köer, produktutbud och dess förlöjligande av personalen, så Nej tack! Hellre semester i en cell på Kumla.

 

Lägger man på en slant kanske man får ett enkelrum på Alcatraz... ;)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0