Ångestdike, Champinjoncreme och den sura Rullgardinstanten...

Varför har ingen berättat om Champinjoncreme på burk? Testade igår att fylla fläskfilén med det lilla gegget tillsammans med bacon och ost. Supergott!

 

Måndag igen då... Försöker kravla mig upp ur ångestdiket efter en viktökning på hela 1,5 kg i helgen. Vad hände? Kan de ha varit Champinjoncremen??

 

Hade många planerade projekt på söndagen som alla fick ge vika för soffläge med ett maraton av X Factor. Riktigt underhållande än så länge.

 

 

Hoppas att veckan lyfter med viktminskning och roliga projekt. Under fredagens flytt dök det upp ett riktigt skoj projekt när den utflyttade gamla tanten dök upp i Prinsessans nya lägenhet och försökte få betalt för monterade persienner och rullgardiner. Utan att ens ha hunnit presentera sig hade lilltanten glidit förbi mig i dörröppningen och marscherat genom hall, kök, vardagsrum och ut på balkongen, där hon med barsk ton meddelade att fick hon inget pris på rullgardinen därute, (som hon inköpt och installerat för sju år sedan), så skulle hon låta montera ner den och sälja den i andra hand.

 

Jag har då för mig att när man lämnat ifrån sig nyckeln till lägenheten så har man inte så mycket mer att hämta där? De du lämnat efter dig tillfaller väl automatiskt den nya hyresgästen?

 

Ja, hade det nu varit jag som flyttat in så hade nog bloggen i den närmaste framtiden varit fylld av en liten tants outtröttliga försök att komma åt en solblekt rullgardin. Den Elaka Eva hade antagligen tittat fram där och jag hade sett det som en självklar möjlighet att krydda vardagen med lite hederlig grannfejd.

 

Med tanke på den sura damens ålder så hade jag nog inkasserat en gratis rullgardin förr eller senare... ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sambon

Hade vi flyttat in i den lägenheten tillsammans med den tanten som flyttat så hadae din blogg till 95% varje år varit fylld med minst ett inlägg där du skrivit "Idag var hon här igen, och idag hade vi tyvärr gäster så hon kunde inte komma in och demontera skiten" eller liknande... 95%.. Av din blogg.... JAG ÄLSKAR DIG!

Svar: <3
ElakaEva

2012-10-12 @ 19:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0