Knull-Kontakt, total blåsning och Mamsans övervakning...

Jag har fått en liten annons som vägrar att lämna min dator. När jag surfar så byts den ut för varje sida till olika annonsörers budskap. Min arbetskamrat höll på att skratta ihjäl sig häromdagen när han passerade mig vid skärmen och insåg att jag hade en Knull-Kontakt i nedre vänstra hörnet.

 

Nu är det inte bara den tjänsten som erbjuds, jag kan även vinna ett Green Card, köpa en färgglad bil eller diverse småpryttlar till nice price, men för det mesta är det muppor i olika varianter som juckar över skärmen.  

 

Jag har kört alla tänkbara virusprogram och malwarehistorier utan att hitta roten till det onda och den störste kärnan av dem alla har nu gett mig domen: "Blås burken och installera om!"  

 

Jag hatar att installera om, börja om och joxa i onödan, men idag blir det då total blåsning av livet. För det ligger ju som oftast ett helt liv på hårddisken.

 

Vi samlar och lägger hela vår vardag, jobb, familjefoton och annat på datorn. Precis som på mobiltelefonen. Mobilen som gått från att kunna ringa en vän utan att behöva vara hemma till att nu ha full kontroll på våra liv. Förr ringde vi på hemtelefoner och sökte personen i fråga. Numera vet man att man alltid får tag på den via mobilen. Kan man inte svara skickar man ett meddelande på FB, Messenger, SmS eller IMessage, då vi alltid vet vem som ringde och när.  

 

 

Den sista praktiska "Måste-funktionen" som dök upp i veckan är "Mina Vänner". Nu kan jag via GPS se på en karta var alla mina familjemedlemmar befinner sig. Fullständig övervakning eller en ganska praktisk uppfinning?

 

Ja två små blå pluppar visar i alla fall att Prinsessan med pojkvän befinner sig just nu i deras nya lägenhet. Två andra små gulliga bollar visar att Lilleman och Kimpan ligger i sina sängar och sover sött på Storgatan.  

 

 

Fast det kunde jag lätt räknat ut ändå, på serenaden av snarkningar... ;)  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0