Tisdagstänk och En tandkrämsklutt i dekolletaget..

Är alltid sen till kontoret. Om jag så har tre timmar på mig för morgonbestyren så slutar de alltid med att jag springer runt och kastar prylar i ryggan, samtidigt som jag står och hackar isbergssallad till lunchboxen med tandborsten i munnen.  

 

Detta resulterar ofta i att jag så där innan lunch upptäcker en och annan ovälkommen tandkrämsklutt på mina kläder. Mina arbetskamrater är finkänsliga och skulle inte påpeka om jag så kom till jobbet utan en framtand och jag lovar att Prinsessan ser, men njuter i tystnad, för att jag än en gång sett till att hon är sen.  

 

 

Detta behöver kanske inte vara så negativt då jag en gång gjort min största affär, skakat hand efter underskrift och därefter lånat kundens badrum, för att upptäcka en stor tandkrämsklutt i dekolletaget. Allt för att dra uppmärksamheten från det finstilta, eller? ;)  

 

Ok, det var ändå lite skämmigt...  

 

 

De som känner mig vet att Eva inte äger en vanlig t-shirt, blus/skjorta med ståkrage, båthalsringningsversioner eller trånga historier med polokragar. Hyfsat löst och ledigt ska det va.  

 

På Officetiden passerade min chef mitt skrivbord där några manliga arbetskompisar stod och samtalade med mig, hängandes över skrivbordets ljudavskiljningsvägg. Han skrattade och konstaterade att det här företaget skulle gå betydligt bättre om Eva skulle bära polokrage.  

 

 

Imorse vaknade jag långt före väckarklockans 05.40. Likt förbannat slank jag in på kontoret 8.20 och konstaterade kl. 10.15 en vit tandkrämsklutt på min svarta skjorta.

 

 

Allt som passerar är livet - Lev nu!

                                                             Alex Schulman

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0