Telefondialog IT-supporten / kund...

 

 

Telefondialog mellan IT-supporten och kund, dvs mig och min lilla mor.

 

Mamsan: Nääe, jag har inte haft nån Facebook på min telefon sen du åkte till Grekland. Det är ingenting som funkar på den här. Helt värdelös! Kan inte läsa mail heller...  

 

Jag, smått irriterad då jag bara ringde för att höra läget: Du har väl tryckt på nåt då!

 

Mamsan: Näpp, JAG har INTE TRYCKT på nåt! Den är helt värdelös!  

 

Jag: Men du kan ringa med den? (Jag hade ringt henne på hemtelefonen)  

 

Mamsan: Ja  

 

Jag: och skicka SMS?  

 

Mamsan: Jaa..  

 

Jag: Jamen då fungerar den ju precis som din gamla telefon då!  

 

Fick genast lite ångest av min snäsiga ton. Jag har ju ändå fixat den gamla iPhonemobilen till henne för att hon ska kunna kolla sin Facebook via WiFin och från favoritfåtöljen.  

 

 

Jag: Kan du kolla inställningarna?  

 

Mamsan: Va?  

 

Jag: Tryck på den grå ikonen med kugghjulet, längst nertill höger.  

 

Mamsan: vänta då!  (viss väntetid förekommer...)  

 

Jag: Gå vidare till wifi. Är den blå?  

 

Mamsan: Jaa..  

 

Jag: Kan du se ditt nätverk?  

 

Mamsan: Vänta då! (................)  

 

Mamsan: Finns bara "annat"..  

 

Jag: Jaha, ja då får vi kanske starta om telefonen. Håll in knappen som sitter ovanpå telefonen, på kortsidan, en liten stund. Sedan släpper du knappen, drar i handtaget som visas och då börjar en liten ring att snurra på skärmen.  

 

Mamsan: ok...  

 

Jag: Snurrar det?  

 

Mamsan: Nä, kan inte hålla in nåt, knappen går ju bara att styra fram och tillbaka? Händer ingenting!!  

 

Jag: Men mamma, det är ljudknappen på långsidan.. Uppepå telefonen sitter knappen..  

 

Mamsan: Jaha... ja, nu snurrar det! Skratt..

 

Jag: Ok. När det slutat snurra så trycker du på knappen igen, då kommer det fram ett litet äpple. Dra sen i spaken och telefonen är igång igen.

 

Mamsan: Klart!

 

Jag: Kolla om du hittar nätverket där igen då.

 

Mamsan: Står bara "annat".

 

Jag: Jag fattar inte, nätverket bör dyka upp där..

 

Mamsan: Jamen, jag har ju datorn avstängd.

 

Jag: Datorn har ingen betydelse. Det är den där lilla dosan bakom som är nätet. Du ska ha WiFi fastän datorn är av.

 

Mamsan: Jamen jag drog ju ur allting för några kvällar sen när åskan gick...

 

Jag: Ok, ja då så!   ;)

 

 

Jag älskar dig Mamsan!!  <3

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sis

Fy faan vad jag älskar dig!!! :'D :'D :'D
Sitter ensam hemma framför datorn o skrattar så jag gråter.... ;)

Svar: divertido ser capaz de entretener.. ;)
ElakaEva

2013-08-16 @ 19:44:24
Postat av: Anonym

<3

2013-08-16 @ 19:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0