Bimbobloggare, Sell like Hell och Rinnsnuva...

 

Börjar se ljuset i tunneln på den i ordningen nu tredje vändan av förkylningen, men så går det väl när man inbillar sig att man kan köra på som vanligt och det ska gå över av sig självt. Har jag lärt mig min läxa? Nä, antagligen inte den här gången heller..

 

Släcker de värsta eldarna med vänsterhanden och längtar tillbaka till jobbet.. Det är trist att ligga sjuk. Feber, hosta, oändlig rinnsnuva, bihåleinflammation och urinvägsinfektion.. Vilken koppling de två sistnämnda har till varandra har jag ingen aning om??

 

 

 

Vad gör man i sjuksängen då, mellan hostattackerna och toalettbesöken?

 

Kollar TV: betat av hela tablån med semesterfirare, kockar, kärlekskranka bönder och ensamma mammor, renoverare, bimbobloggare, tonårsmorsor och hemmafruar världen över. Ifrågasätter än en gång vem som bestämmer vad tv-licensen ska användas till. Känns lite som att man numera använder gratis arbetskraft. Alla ska få vara med på TV! Man avlönar en programledare och resten av de mediekåta gänget ställer upp gratis.

 

Spelar vanebildande spel: Måste jag köra en enda runda till på Candy Crush Saga level 97 så åker paddan ut genom fönstret. Därefter gör jag antagligen den sällskap där nere på gården.

 

Annonserar på Facebook: Mamma har nu kommit på att man kan sälja och köpa saker på diverse Facebookgrupper utan att behöva betala annonskostnad. Enkelt och lätt som en plätt!

 

Jaa, det vill säga, mamma fotar av prytteln och mailar sedan över bilden till mig med ett pris. Därefter lägger jag upp annonserna med mattor, elektronikprylar, prydnadskrafs, skor, sportutrustningar och hushållsartiklar på Örnsköldsviks Köp & Säljsida, Öviks Köp & Sälj, Nya Öviks Köp & Sälj, Öviks Loppis, Ångermanlands Köp & Sälj, Höga Kustens Köp & Sälj...har jag glömt någon??

 

Alla bilder ska in under rätt kategori och gärna i flera kategorier för att nå så stor målgrupp som möjligt. Därefter ska de puffas med jämna mellanrum (inte för ofta för då får man bannor av admin) för att återigen hamna på startsidans flöde. När de säljs så ska annonserna hittas, var man nu la dem, och tas bort från alla sidorna. Det tar ju sin lilla tid..

 

När det då dök upp ett mail av mamsan med "Jag tror att vi plockar bort julmattorna igen, det är ju ändå inte säsong nu. Vi kan alltid lägga in dem senare", så svarade jag bestämt "Nähäddu, mattjäklarna ligger kvar där de ligger till de säljs!"

 

 

 

Vem kan ens fundera över julmattor? Snyter mig för hundrafemtioelfte gången, betraktar mina smutsiga fönsterrutor där solen nu försöker titta in och längtar till sommmaren...

 

 

Grillat och en kall tack!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter som du är en dutt less vilket jag förstår. Har själv klarat mig denna vinter från snörvlande..peppar peppar...
Funderade lite på den där kopplingen mellan bihåle-urinvägsinfektion...kanske är det öppet hela vägen på insidan så d lixom rinner ner...? =)

Skämt åsido, krya dig..och du..jag ringer dig om jag behöver uppdateras på någon såpa...typ Hem till gården...=)

Svar: Tack Carina, det är bara att höra av dig! ;)
ElakaEva

2013-03-13 @ 23:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0