Gräsänka, Småtråkigt & Vampyrer...

 

Vankar orkeslöst runt och irriterar mig på tandkrämskluttar i tvättstället och en skitig kaffemugg på bänken. Uttråkad till vansinne väcker jag Kimpan och Lilleman, BARA FÖR ATT JAG KAN och kanske för att någon ska tycka synd om mig.

 

Vet inte om de tyckte att jag luktade illa eller om det var mitt irrationella skällande som fick dem att raskt packa sig iväg till skolan. Med feber och nästäppa så tenderar ju kraven på hygien och etikett att sänkas en aning??

 

 

Sambon dragit iväg över helgen på arbetslagsutvecklingsträff, (ett finare ord för att med arbetskamraterna kröka och minisemestra i fjällen på företagets bekostnad), och själv är jag ensam kvar i ett Alperna byggt av begagnade snorpapper. Täckbyxorna var till min förvåning medpackade. Hade fått för mig att han skulle lämna dem hemma, för att inte kunna visa sin Alley-oop i Halfpipen...  ;)

 

 

Inte lönt att tycka synd om sig själv. Masar mig ut på balkongen för en nypa frisk luft. Nu handlar det inte bara om nikotin, då det kan vara bra att se hur kropp och förkylning reagerar på -10 grader och solljus.  

 

Inser genast att detta var väl ändå överambitiöst. Återvänder in, rullar ihop mig och hänger upp å ner från taket igen..

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sis

Hehe... tänk att den "manliga" förkylningen tog dig med till slut... ;)

Svar: Manlig? Känns emellanåt som galna kosjukan?!
ElakaEva

2013-03-14 @ 13:45:11
Postat av: sis

Hahah... Det är annars dina ord från ett tidigare blogginlägg :p
Men vad säger du? Ska vi 'hitt-på-nå' i helgen? ;)

Svar: Jo det funkar, om jag är på benen igen. =)
ElakaEva

2013-03-14 @ 13:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0