Klimakteriet, Modefärger & Björnhonor...

 

Höststormar, regn å rusk, vet inte om det enorma Tina Turner håret är att föredra framför den dränkta kattlooken. Försöker hitta ljuspunkter i tillvaron för att inte dra ned rullgardinen och gå i ide fram till våren. Jag är helt övertygad om att jag i ett tidigare liv har varit en lagom tjock björnhona, som bara roat sig med att sova och äta under vinterhalvåret.

 

Putsat fönster i helgen, svischat upp nya gardiner och slantat in en ny ljusbricka till bordet. Lilleman konstaterade att vardagsrummet nu känns väldigt "Ringaren i Notre Dame", vilket gjorde att jag kunde konstatera att jag lyckats med min uppgift. Än saknas några små detaljer, men inredning kräver sin tid för att uppnå perfektion. Vilket sambon på lördagen fick känna på, då vi tillbringade 45 minuter inne på Indiska för att komponera den perfekta ljusbrickan. Sambon tyckte att alla kombos var precis lika snygga och gav mig återkommande "Köp eller Gå-blicken" med gestikulerande klimakteriesvettningar.

 

Jag fick helt enkelt ge mig när han sa att "om jag bara fick ta en enda sak med mig till en öde ö, så vore det den ljusbrickan älskling!"

 

 

Nu går allt i lila, men jag tittar fortfarande lite åt orange. Sambon är inte med på höstens modefärg, trots att jag påpekat att det är absolut sista svängen för lila nu. Helt hopplöst ute!

 

 

Dock är jag övertygad om att efter julens röda kulörer så kan man säkert smyga över det lite försiktigt till brandgult!   ;)

 

 

 

Glöm inte paraplyet! 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0